مقالات

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی

احتمالا زمانی‌که در حال تماشای یک ویدیو بوده‌اید، متوجه تاخیر صدا در هندزفری بلوتوثی خود شدید. وقتی که حرکات لب بازیگران با صدا هماهنگ نبوده است. شاید هم در هنگام بازی‌کردن صداهای صحنه‌های هیجان‌انگیز دیرتر از زمانی که باید به گوش‌تان رسیده است.‌ درهرحال، تاخیر صدا در هندزفری بلوتوث تنها مشکل شما نیست. کاربران دیگر هم از این موضوع گلایه دارند و حل این مشکل یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها است.

به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم که دلایل بروز این مشکل را بررسی کنیم. هم‌چنین، نگاهی به راه‌حل‌های آن در اندورید، آیفون و ویندوز داشته باشیم. پس اگر می‌خواهید دیگر صدای هندزفری بلوتوثی خود را با تاخیر نشنوید، با ما همراه باشید.

چرا هندزفری بلوتوثی تاخیر پیدا می‌کند؟ عوامل موثر بر تاخیر صدا در هندزفری بلوتوثی
زمانی که دستگاه منبع صدا (موبایل، لپ‌تاپ و …) را به هندزفری بلوتوثی خود متصل می‌کنید؛ صداها به عنوان یک سیگنال صوتی دیجیتال پردازش می‌شوند. این سیگنال‌ها از طریق فرکانس‌های رادیویی به هندزفری منتقل خواهند شد. سپس هندزفری بی‌سیم آن‌ها را به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل می‌کند تا برای انسان قابل‌شنیدن باشند. این فرایند انتقال باید به طور معمول بین 5 تا 10 ثانیه طول بکشد؛ در غیر این صورت تاخیر به وجود می‌آید.

در برخی از هدفون‌های بی‌سیم شاید این روند بین 32 تا 300 میلی‌ثانیه هم به طول بیانجامد. چرا که این هدفون‌ها باید یک مرحله اضافه‌تر برای همگام‌‌کردن سمت راست و چپ هدفون را هم پشت سر بگذارند. بنابراین، حتی اگر بهترین هندزفری بلوتوثی را داشته باشید، باز هم تاخیر صدا را تجربه می‌کنید. این تاخیر تاحدودی طبیعی است؛ اما عواملی هستند که منجر به افزایش میزان این تاخیر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *